ارتباط با فرمانده

امر به معروف و نهی از منکر

دراین مراسم ازده نفر ازدانش آموزان مدارس شهرستان که درزمینه امربه معروف ونهی ازمنکر فعالیت داشتند ت
پایگاه اطلاع رسانی سپاه حضرت نبی اکرم (ص): فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، بر لزوم فعا
پایگاه اظلاع رسانی سپاه حضرت نبی اکرم(ص): همایش ملی تذکر لسانی با حضور فرمانده ناحیه و امام جمعه شهر
بسیج عشایر: نشست بصیرتی باموضوع استکبارستیزی وآسیب های ماهواره با حضور خواهران بسیجی پایگاه ام البنی

مقاله

این مطلب ۱۵ بار خوانده شده

سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی

پایگاه اطلاع رسانی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی؛ نهمین نسخه نشریه الکترونیکی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی ومنابع طبیعی استان با موضوع "تغذیه در ماه مبارک رمضان" منتشر شد .
نسخه مناسب چاپ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی؛ نهمیم نشریه الکترونیکی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان تحت عنوان" کوتاه بخوانیم، مفید بدانیم" در بین کارکنان سپاه استان (کاربرانی که به اتوماسین دسترسی دارند) توزیع شد.

این شماره به موضوع " تغذیه در ماه مبارک رمضان" اختصاص یافت.

متن نشریه:

تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان بسیار اهمیت دارد و باید مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات و سبزی ها، قسمت اعظم رژیم غذایی شخص را در برگیرد .

مصرف تمام مواد غذایی باید روی اصول و برنامه باشد. مثلا اگر می گوییم لبنیات خوب است، باید در نظر داشته باشیم که مصرف بالای لبنیات بدون مصرف آب به میزان کافی، ایجاد سنگهای مجاری ادارای را بسیار افزایش می دهد.

مصرف مواد پروتئینی (گوشت، مرغ، لبنیات و ماهی) به تنهایی کافی نیست، بلکه در کنار آنها باید از سبزیجات، سالاد، آب و حبوبات استفاده نمود تا از یبوست جلوگیری شود و باید در نظر داشت که مصرف زیاد غذاهای پروتئینی باعث تشنگی می شود.

بدن مکانیسم های تنظیم کننده ای دارد که در طی روزه داری فعال می شوند و سوخته شدن مؤثر چربی بدن در این ماه رخ می دهد. یک رژیم غذایی متعادل برای حفظ سلامت و فعالیت فرد در طی ماه رمضان کافی است. اختلالات بوجود آمده در این ماه ناشی از مصرف زیاده از حد غذا، مصرف نامتعادل غذا و خواب کم است.

سحر:  سحری را سبک مصرف کنید.

افطار: نیاز فوری بدن در هنگام افطار به دست آوردن یک منبع انرژی به شکل گلوکز(قند خون) برای هر سلول زنده به خصوص سلول های مغز و اعصاب است. خرما و آب میوه منابع خوب قند هستند، لذا هنگام افطار مصرفخرما،آب میوه ، سوپ سبزیجات با رشته به منظور حفظ تعادل قند، آب و مایعات بدن توصیه می شود.

شام /تغذیهدر شام چند گروه مواد غذایی را در بر میگیرد:-گروه گوشت: مرغ ، گاو، گوساله، ماهی و...

- گروه نان وغلات: این گروه منبع خوبی از کربوهیدرات های مرکب هستند و تأمین کننده انرژی ، پروتئین، مواد معدنی و فیبرهای غذاییمی باشند.

- گروه لبنیات( شیر، ماست، پنیر و...) شیر و محصولات لبنی منابع خوب پروتئین و کلسیم هستند که برای حفظ بافت بدن و عملکرد های متعدد فیزیولوژیک ضروری می باشد.

- گروه سبزیجات : سبزیجات منبع خوب فیبرهای غذایی ویتامین و سایر مواد شیمیایی گیاهی که آنتی اکسیدانهستند، می باشد. این مواد در جلوگیری از سرطان، بیماری های قلبی-عروقی و بسیاری از بیماری های دیگر مفید است.

- گروه میوه ها : میوه را به عنوان آخرین قسمت شام یا فاصله کمی بعد ازشام مصرف کنید تا باعث سهولت هضم غذا شده و از بروز بسیاری از مسائل جلوگیری کند. میوه های ترش ،ویتامین بدن را فراهم می کنند میوه ها منبع خوبی از فیبرهای غذایی هستند . میوه ها و مخلوطی از مغزها را می توان بعد از شام یا قبل از خواب مصرف کرد.

در خصوص کودکان و نوجوانانی که برای اولین بار روزه می گیرند، باید تمام مواد مغذی در رژیم غذایی آنها گنجانده شود. این نوجوانان باید در وعده سحر به مقدار کافی غذا بخورند و آب میوه هایی مثل هویج و گوجه فرنگی را بسیار مصرف نمایند.

گفتنی است موضوع سایر نسخه های قبلی عبارتند از: خواص تخم بلدرچین، قارچ، به لیمو،  امگا۳، پیچک، کنگر ، کالری مواد و خواص برگ مو  بوده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.